Od wyścigu do wyścigu inżynierowie przygotowują najnowsze części samochodowe, dzięki którym każda kolejna jazda jest szybsza i bardziej efektywna. W wielu przypadkach też, po niefortunnym zderzeniu, samochód wymaga generalnej lub częściowej naprawy. Ostatnie wydarzenie australijskiego zespołu V8 Nissan Motorsports – zasłabnięcie pilota Alexa Premata od przegrzanego powietrza w kabinie pojazdu udowodniło, jak ważne w tej dyscyplinie jest modernizowanie pojazdów.
Załoga Nissan Motorsports zaprojektowała zmiany w systemie chłodzenia , które miały zostać wprowadzone przed rozpoczęciem kolejnego wyścigu. Ponadto, podczas przeglądu stwierdzono problemy z aerodynamiką na tyle samochodu. Trzeba było działać szybko, tradycyjne metody produkcji nie wchodziły więc w grę.
W związku z tym, zespół zgłosił się ze swoim problemem do Evok 3D, autoryzowanego sprzedawcy 3D Systems z Melbourne, Australii, i dzięki współpracy udało się wydrukować w 3D gotowe, użytkowe części do pojazdu zanim opuszczono flagi na znak startu następnego rajdu.
Zainteresowani historią tego przedsięwzięcia mają możliwość wzięcia udziału w bezpłatnym seminarium online w środę 15.10.2014 o godzinie 23:00-00:00 czasu polskiego. Prowadzący, Perry Kapper, główny projektant Nissan Motorsports, oraz Joe Carmody, dyrektor zarządzający Evok 3D, wyjaśnią jak druk 3D przyspieszył proces produkcji i pomógł zespołowi V8 wrócić na tor.
Galeria zdjęć: